Best practices (Do’s & Dont’s)
Do’s
Καταγράψτε μία σαφή στρατηγική για τις προμήθειες Στρατηγική. Τοποθετήστε σαν ελάχιστους στόχους ότι
- Η Δ/νση Προμηθειών θα πρέπει να γνωρίζει το σύνολο των αγαθών που η εταιρία προμηθεύεται σε όλα τα τμήματα της, γεωγραφίες και κατηγορίες.
- Η Δ/νση Προμηθειών αναγνωρίζεται σαν συνεργός στην κερδοφορία της εταιρίας.
- Η Διεύθυνση Προμηθειών αναφέρεται κατευθείαν στον CEO ή στον CFO.
- Η Διεύθυνση Προμηθειών αποτελεί πόλο έλξης στο ανθρώπινο δυναμικό σαν δρόμο καριέρας.
Εφαρμόστε προγράμματα με τα ουσιώδη στοιχεία και τακτικές:
- Η στελέχωση του τμήματος προμηθειών να γίνεται με ικανούς και κατάλληλα καταρτισμένους υπαλλήλους με οργάνωση και διοικητική αυτοτέλεια.
- Η συμμετοχή των εσωτερικών πελατών και η ανάμιξη τους αρκετά νωρίς στις σχετικές με τις προμήθειες τους διαδικασίες είναι σημαντική.
- Καθιερώστε μετρήσιμους δείκτες που συμβάλλουν στην επίτευξη κοινών στόχων.
- Κάντε χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας για να γίνουν οι στόχοι εφικτοί
Σε ότι αφορά το θέμα επιλογής και υλοποίησης
- Δοκιμάστε κάθε πιθανή λύση, πρίν αγοράσετε.
- Το προσωπικό όραμα πρέπει να υλοποιηθεί και από συνεργάτες
- Ξεκινήστε με γρήγορες νίκες. (π.χ. ηλεκτρονικές δημοπρασίες)
- Εξασφαλίστε την δέσμευση της Διοίκησης για το σύστημα
- Όλοι οι χρήστες δεν είναι ίδιοι. Χρησιμοποιήστε τους «ειδικούς»
Dont’s
- Μην αποφασίζετε για το σύστημα προμηθειών με βάση τα περισσότερα χαρακτηριστικά, αλλά την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών σας.
- Μην προχωρήστε σε ανάπτυξη Λογισμικού εντός εταιρίας. Θα αποτύχετε.
- Μην αγνοείτε τα οφέλη του SaaS (Software as a Service) Θα σας ερθει πολύ φθηνότερα και θα έχετε όφελος πολύ γρηγορότερα.
- Μην μεταφέρετε τις χειροκίνητες διαδικασίες προμηθειών σε ηλεκτρονικό σύστημα προμηθειών ως εχουν. Υπάρχει ευκαιρία για re-engineering.
- Μην αμελήσετε να υπολογίσετε το κόστος απραξίας. Είναι επιχείρημα.